Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Nursing --- citaten --- examens --- verpleegkundige opleiding --- Algemeen Ziekenhuis Stuivenberg [Antwerpen]
Choose an application
Maatschappelijke en technologische veranderingen hebben in de gezondheidszorg geleid tot nieuwe posities voor pati?nten en professionals. Van verpleegkundigen met een opleiding op bachelorniveau wordt verwacht dat zij in hun werk die gewenste veranderingen gestalte kunnen geven door verschillende rollen te vervullen. De beroepscompetenties die zij daarvoor nodig hebben, zijn inmiddels zowel voor de hbo-opleidingen als voor de verschillende sectoren van de verpleegkundige beroepspraktijk beschreven. Over de noodzaak van deze competenties bestaat grote overeenstemming. Maar over de invulling van de vijf verschillende rollen die daarbij worden onderscheiden, en hun onderlinge verhouding blijken in de praktijk veel vragen te bestaan. Het boek Doordacht verplegen van Aart Pool geeft inzicht in het nut van de vijf verpleegkundige rollen en hun onderlinge verwevenheid. Door het gebruik van deze rollen zouden zij in staat moeten zijn zowel de dagelijkse verpleegkundige zorg te bieden als mee te discussiëren over professionele ontwikkelingen die nationaal en internationaal plaatsvinden.
verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- 613.3 --- verpleegkunde --- bachelor verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- bachelor --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Verpleegkunde; Beroep en opleiding --- Beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Beroepsprofiel
Choose an application
Dit boek bevat leerdoelen per sectie in elk hoofdstuk
600.51 --- anatomie (gez) --- fysiologie (gez) --- verpleegkundige opleiding --- 600.52 --- anatomie --- biologie --- fysiologie --- 599.6 --- anatomie (ontleedkunde) --- fysiologie (levensverrichtingen) --- Anatomie --- Fysiologie --- Opleidingen --- Anatomie - Cel- en weefselleer --- (zie ook: histologie) --- (zie ook: biologie) --- Human anatomy --- Human physiology
Choose an application
605.8 --- operatieverpleegkunde --- operatieve zorgen --- sociale vaardigheden --- verpleegkundig beroep --- 616.083.6 --- Operatieverpleegkunde (perioperatieve zorgen, peri-operatieve zorgen) --- Sociale vaardigheden --- 613.22 --- arbeidsbelasting --- beroepsuitoefening --- communicatie (leesbaarheid) --- conflicthantering --- emoties --- feedback --- innovatie (veranderen) --- operatiekwartier --- samenwerking --- stress --- time management --- verpleegkundige opleiding --- waardenbeleving --- chirurgie, urologie, transplantaties, traumatologie
Choose an application
1. Verleiden tot leren in het werk.2. Verleiden is: verbinden en belemmeringen opheffen3. Een antropologische kijk op verleiden en motiveren4. Bestaat er een structuur voor leren in het werk? De leerschijf van zeven.5. Werkgerelateerd leren.6. Veiligheid en vertrouwen om te kunnen leren7. Hoe managers leren bij Heliomare?8. Reflectie op het werk om leren te bevorderen.9. Rechtdoen aan werkervaring10. De kwaliteitsmonitor11. Verbindend beroepsonderwijs12. Competenties als verbinding tussen school en werkplek.13. De werkplek een krachtige leeromgeving?14. Leercoaching15. Shining eyes.16. Ondernemend leren in leernetwerken17. Leren als kwaliteit
450.8 --- 613.3 --- beroepsonderwijs --- coaching --- leren --- motiveren --- studeren --- stuwer --- werkplekleren --- Methodiek van het studeren --- Beroep en opleiding --- arbeidsmotivatie --- didactisch proces --- leermethoden --- stagebegeleiding --- studiemethoden --- Levenslang leren --- Competentieleren --- Leernetwerken --- 493.3 --- onderwijsleermiddelen --- onderwijsmethoden --- Educational systems. Teaching systems --- verpleegkundige opleiding --- onderwijsstimulering --- Didactic strategies --- motiverend onderwijs
Choose an application
Deel 1: De kunst van het luisteren Deel 2: Hoe mensen omgaan met tegenslag en verlies Deel 3: Luisterend helpen Deel 4: Oplossingsgerichte gespreksvoering Deel 5: De verpleegrelatie Deel 6: Oefening baart kunst: casuïstiek
RVV (relationele verpleegkundige vaardigheden) --- luistervaardigheden --- oplossingsgericht --- vaardigheidstraining (gez) --- verpleegkundige opleiding (gez) --- Nursing --- verpleegkunde --- patiënt-verpleegkundige relatie --- luisteren --- sociale vaardigheden --- communicatie --- coping --- Mass communications --- 304 --- 305.8 --- 613.2 --- casestudies --- communicatieve vaardigheden --- gespreksvaardigheden --- psychologie --- verliesverwerking --- 800.95 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Luisteren --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Sociale vaardigheden --- 613.48 --- communicatievaardigheden --- Sociale pedagogie - Agogie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken
Choose an application
Wat is een expertverpleegkundige, ook wel (advanced) nurse practitioner genoemd? De functie van deze nieuwe beroepsgroep is nog (bijna) nergens volledig uitgekristalliseerd. Op heldere en goed beargumenteerde wijze wordt daarom in dit boek uiteengezet wat deze verpleegkundige van andere verpleegkundigen onderscheidt. Wetenschappelijke en filosofische inzichten verschaffen een breed spectrum aan perspectieven waaruit wordt geput om deze in Nederland nog nieuwe rol transparant te omschrijven. In dit boek zijn de belangrijkste basisprincipes van de advanced nursing practice bijeengebracht. Aan bod komen onder meer de normatieve basis en beroepsethiek, de reflectieve praktijk, de verschillende rollen, klinische besluitvorming en deskundigheidsbevordering, risicomanagement en de kwaliteit van zorg. Dit boek is bestemd voor zowel studenten advanced nursing practice als degenen die reeds in de praktijk werkzaam zijn. Daarnaast is dit boek een goede leidraad voor opleiders, beleidsmakers en leidinggevenden in de zorg door de heldere rolomschrijving en de daaruit voortvloeiende taakopvatting van masteropgeleide verpleegkundigen.
Nurse practitioners. --- 613.3 --- expertverpleegkundige --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Advanced Practice Nurse --- klinisch redeneren --- nurse practitioner --- verpleegkundige specialismen --- 616.083 --- Clinical nurse specialist (Advanced Nursing Practice) --- Verpleegkundig beroep --- advanced nursing practitioner --- advanced practice nurse --- beroepsuitoefening --- clinical nurse specialist (verpleegkundig specialist) --- evidence-based nursing --- functieomschrijving (deskundigheidsafbaking, functiedifferentiatie) --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- (zie ook: nurse practitioner) --- Verpleegkunde --- Wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundige opleidingen --- Verpleegkundige opleiding --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|